måndag 14 januari 2013

Att lyckas

Jag säger inte att det kommer bli lätt, men jag lovar dig att det kommer vara värt det.

Livet består av val.
Du väljer att gå upp ur din säng på morgonen eller att ligga kvar.
Du väljer det ena eller det andra till frukost.
Du väljer vad du ska ha på dig.
Du väljer och väljer och väljer hela dagen, varje dag.

Nu har nyår passerat och gymmet svämmar över med nyfrälsta träningsnarkomaner. det pratas om marathon, lidingölopp, vättern runt och diverse andra tuffa utmaningar. Nyårslöftena tas på allvar.
Jag älskar att känna denna motivation och spirande glädje för träning, självklart gör jag det. Folk sliter, svettas, äter och skiter träning dygnet runt. Underbart.
När Mars kommer marscherande är det som att någon drar ut kontakten. Kvar på gymmet är inte en enda nyårsgymmare kvar.
Kvar är de som insett vad träning faktiskt handlar om. De som förstår att riktiga resultat inte kommer på 2.5 månad. De som steg för steg har börjat göra träningen till en del av sitt liv.
De har valt att fortsätta kämpa, även när termometern segar sig över 10 grader.
Jag stod och pratade med en kille idag som har helt fantastiskt fokus. -9,5 kg på 7 veckor, grymt jobbat. När jag frågar om det är ett nyårslöfte svarar han "Nej, Nyårslöften håller aldrig". Han hade tagit upp träningen några veckor innan nyår som ni förstår.
Och kanske är det så. Att nyårslöften inte håller, det vet jag inte.
Men det jag vet är att framgång och resultat bygger på hård jävla ansträngning dag ut och dag in.
Man måste sköta kosten, sova bra och veta vad man sysslar med.
Varje morgon måste man fråga sig, Vad skall jag göra idag? Och framför allt, Hur skall jag göra det??

Det finns ingen enkel väg, men det finns en rättvis. Du får vad du förtjänar. Går du till gymmet varje dag och slölyfter lite i vikterna händer inte ett skit. Du måste veta vad du vill, komma dit med energi, mangla dig själv under passet och sedan kan du göra dig redo för nästa dag med exakt samma procedur.

Ta hjälp om det är något som känns jobbigt, det finns så många trevliga och drivna människor där ute som mer än gärna hjälper till.

Bestäm dig, lägg upp en plan, börja träna och ge ALDRIG upp.
Jag säger inte att det kommer bli lätt, men jag lovar dig att det kommer vara värt det.

BFT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar