måndag 17 september 2012

Backintervaller och corepass

Idag (Måndag) kan jag klart och tydligt känna av gårdagens backintervaller.
Körde 5 stycken i en ca 200 m lång backe med lutning så det räcker och blir över. Underlaget är någon slags blandning av jord, grus och stora runda stenar. Kort sagt, det är en riktigt utmaning.
Maxpulsen på toppen av backen uppgick till mäktiga 201 BPM (!) vilket är nått slags rekord för mig so far.
Efter passet var syn och hörsel ganska så kapput och magen började spöka med kramp och skit.
Pga detta tänkte jag att de kanske skulle bli väl tufft att köra corepass idag på morgonen. Det kändes dock helt okej när jag vaknade och kroppen svarade bra senare på gymmet.

Nu har kvällen laddning med kyckling och ris intagits mmm...

Skall spring i morgon ungefär vid 15.20 så om någon är sugen tycker jag att ni ska hänga på!
Börjar från Råda hallen.

Kämpa på!
BFT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar