tisdag 25 september 2012

Fokusera

Jag kommer tillbaka till den här punkten om och om igen, jag vet. Det beror på att jag för min egen del ser vilken ENORM skillnad det gör för träningen, i skolan, i hemmet och i livet i stort.

Tänk dig att du ska skriva en uppsatts, göra ett jobb eller liknande. Går det då bäst om du sätter dig ned och jobbar, grejar med facebook och chattar lite under tiden eller om du sätter dig ned och gör det du ska direkt utan omsvep? En mycket retorisk fråga, jovisst. Men du förstår vad jag menar.

Nu ska jag dock prata om att hitta fokus inför ett pass.
Jag kan gå i god för att du kommer märka en jättestor skillnad om du innan passet tar 10 minuter och tänker igenom vad du ska göra, väljer vart du vill lägga lite extra energi, tar till hjälpmedel för att riktigt tagga till och gör vad som nu får dig att tända till på alla cylindrar.

Personligen använder jag mig av musik och diverse motivationsvideos. Kan rekommendera ett gäng med gött tryck i ;)

Will Smith motivationsvideo
Grym motivation
Greg plitt levererar
Zyzz the one and only

Ta hjälp av det här och prestera!!
BFT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar