tisdag 11 september 2012

Det där lilla extra

Vad är det egentligen som gör att vi hittar motivationen?
Varför går vi ut och springer, drar till gymmet eller cyklar iväg till hästen?
Vad är det som gör att vissa lyckas och andra står och stampar dag ut och dag in med samma resultat?

Jo, det handlar om fokus, börja aldrig hitta ursäkter för att hoppa över ett pass, ur jobbigt det än är.
Det handlar om vilja, vem vill du vara? Hur ska du nå dit?
Det handlar om att dag ut och dag in slita, svettas och göra allt det som de flesta inte gör. Att gå över gränsen om och om igen därför att det är det enda sättet att nå riktigt långt.
Det handlar om att efter ett svintungt pass med multisport dra upp till gymmet och köra spänstträning tills musklerna skriker SLUTAAAAA!!!
Att göra: Det där lilla extra.

Händelse ur dagen:
Jag och vän - Vi drar upp till gymmet.
Random person - Hur orkar ni?
Vän - För vi har lovat oss själva.

You see?
Man måste hitta sin egen drivkraft och övertygelse till att kriga vidare även när det är som jobbigast. Att ta tag i skiten och bara köra.
Gör du det så kan du nå Hur. Långt. Som. Helst.

BFT

2 kommentarer:

  1. Bra där!

    Jag brukar tänka så att när jag når punkten då jag är helt slut, så har jag kommit till gränsen av min nuvarande nivå. Allt som jag pushar därefter, när jag egentligen inte orkar, gör att jag flyttar den gränsen. Det är då jag gör framstegen.

    SvaraRadera
  2. Visdomsord!
    Man pratar ofta om att "Det är nu det tar". Saken är den att just så är det. När man pressar sig över sin egentliga nivå utvecklas musklerna (och inte minst psyket) mycket effektivare.

    SvaraRadera