torsdag 23 februari 2012

Nöjd

Ligger i sängen och däser efter ett enormt intag av mat.
Bilderna ligger på moderns tele och kommer upp i morgon.
Att vara iväg såhär en vecka och bara ägna sig åt att träna och äta är en fröjd. Det ger också lite perspektiv till livet på något sätt :)
Jag börjar nu planera den kommande veckan av skola jobb och i all synnerhet träning.
Jag tränar nu enligt ett system som jag själv kommit på och kallar  3-2 systemet. Det bygger på jätte mycket omväxling i träningen för att kroppen inte ska vänja sig och slappna av.
Det består av 3 veckor tung träning. Då 7 reps på gymmet med maxbelastning och nästan uteslutande intervallöpning.
2 veckor lätt träning. 12 reps på gymmet och en större andel distanslöpning och kroppsövningar.
Jag kör 3 st perioder i följd, alltså sammanlagt 15 veckor.
Det här är något nytt för mig och jag skall utvärdera resultaten noga efter periodens slut. Jag är nu inne på andra varvet och skall alltså börja med 7 reppare på måndag, KUL!
Lovar att vara seriösare med bloggen också, lite krångligt här uppe i fjällen ;)
Ha det!
BFT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar